Men det fik vi lavet om i SOS forløbet, for børn skal være fri til at tage hul på hver ny dag, uden angst for at miste sin mor. Jeg har efterhånden haft mange piger i Næstved med separationsangst og tankemylder. Altid kommer jeg i mål med ønsket om at være fri, og bare kunne nyde livet.
Lille Liva ønskede at starte dagen, med at være glad. Hun ønskede at blive fri fra kaos tanker, og hun ville gerne blive bedre til at give slip på sin mor, på vej ind i skole.
Tankemylder hver aften
Hver aften begyndte Liva at blive overmandet af kaos tanker om svære ting. Tankerne bestemte, at det næste dag ville blive svært at give slip på mor, og derfor var det også nogen gange svært at falde i søvn. Allerede på forhånd havde Livas tanker bestemt, at det ville blive svært at give slip.
Separationsangst er en svær følelse at være i
Ønsket om at blive bedre til at give slip, skulle være det vigtigste i SOS forløbet. Separationsangsten skyggede for alle andre – ellers gode ting – i pigens liv, fordi det hver eneste dag gjorde hende så ked af det. Derfor arbejdede vi koncentreret med de følelser, som var hobet op i kroppen af lige præcis separationsangsten. Allerede anden gang kunne Liva fortælle, at hun havde fået bedre morgener, og nu sov hun også bedre.
Start på O.klasse
Tankemylder og separationsangst tager til samtidig med, at Liva begynder i skole i Næstved. Derfor besluttede Livas forældre, at der skulle hjælp til. Det har vi arbejdet med, og anden gang brugte vi også Bach’s blomsterremedier. Blomster remedierne bruger jeg til børnene i mit SOS forløb, som med deres egen unikke hjælp til alle forskellige negative følelser, kan bringe mere balance i sindet. Liva er en stille og forsigtig pige, så derfor fik hun mimulus, for at få mere mod til at stå op for sig selv. For separationsangsten fik hun Red Chestnut, og for overstimulering af sit nervesystem fik hun Aspen.
Det virkede
Liva og hendes forældre var fuldstændig motiveret og klar til alt, hvad jeg havde med i tasken til hende. Fra at være en ked af det pige, kunne Liva sidste gang fortælle med glæde i stemmen, at hun bare var glad. Glad for at gå i skole, for der er meget mere ro på, og hun kan være meget mere i sig selv. Alt er blevet bedre. Hun giver slip på sin mor om morgenen, og tankerne er under kontrol. En glad pige, som driller sin far, og bliver krammet af sin mor.
Alt er godt:-)
Og med redskaber kan familien nu dyrke sin nye livsstil med fokus på trivsel gennem vedligeholdelse af en krop i balance.