Efter mobning og otte måneders skolevægring starter en dreng i 8.klasse i Næstved igen, og første skoledag blev en succes, trods sommerfugle i maven.
En dejlig succes historie med et barn og nogle forældre, som har været så motiveret for at arbejde med mine metoder. En stor dreng på snart 14 år er igen startet i skole. Sikke en gave og hvor taknemmelig jeg er, for at være en del af alle de her børn, som igen mestrer at komme i skole.
Mobning på flere skoler blev for meget, og til sidst var det umuligt at være i skole. Det samme sker for mange børn rundt omkring i Danmark. På trods af love og handleplaner sker mobning på daglig basis. De børn som det går ud over, får ar på sjælen, som de skal have hjælp til at komme af med.
HVORFOR EKSISTERER MOBNING STADIG?
Læs mere her i et af mine tidligere blogindlæg om mobning
Vejen tilbage i trivsel
Mit SOS forløb i Næstved for børn udsat for mobning og så med skolevægring tager altid udgangspunkt i barnets oplevelser. Herfra arbejder vi os fri af traumer og blokerede følelser, som har fået lov at fylde for meget. Barnet lærer samtidig at holde fokus på de gode ting. At vi ikke kan styre andre. Men at vi kan lære at stole så meget på os selv, at vi kan mestre en hverdag med mange indtryk. Desuden arbejder vi mod et bedre selvværd.
Mobning fører ofte til skolevægring
Mange ting er blevet gjort imod Morten. Spark, slag og grimme ord er taget ind og “klaret” selv. I lang tid gik han med de her “udfordringer” selv, fordi har var bange for, at andre skulle tro lige så dårligt om ham selv, som han selv var kommet til. Selvværd ryger nemlig i bund, når mobning står på for længe. Man føler at man er intet værd, når andre kan behandle en så dårligt.
Mobning og det at være alene om det, gør også at et barn mister tilliden til voksne. Mister tillid til at nogen vil hjælpe, og det fører til ensomhed, fordi det bliver en ensom kamp.