For mange børn er det blevet tid til en stor milepæl. Starten på førskole og skolestart – og det her kunne dit barns klasselærer med fordel vide om dit barn – ud fra dets Human Design type. Kendskab til dit barns Human Design type er bare en af de mange fordele ved et SOS forløb.
Jeg har en drøm om, at alle lærere kunne modtage hvert nyt barn med dets Human Design type på ryggen. Det ville give læreren mulighed for at møde hvert barn på en måde, der virkelig resonerer med barnets unikke behov. Ikke ud fra en ide om, hvem børnene burde være, men ud fra den personlighed barnet kommer med.
Dit barns type
Hver type har sin egen unikke tilgang til verden, og når barnet bliver forstået og støttet ud fra det, sker der magi. Og vi har virkelig brug for magi i dagens folkeskole. Vi har alle styrker, vi har bare brug for at blive mødt på den rigtige måde.
Igennem SOS forløbet skabes vejen til en bedre førskole og skolestart – i samarbejde med klasselærer. Sammen kan vi hjælpe vores børn med at finde deres vej til at stråle. Ikke ved at ændre dem, men ved at støtte dem i at være den bedste version af sig selv. Det hele starter med os selv.
Så hvordan kunne dit barn have glæde af at blive mødt i skolen:
Mit barn er manifestor:
Mit barn trives, når det kan få lov til at arbejde selvstændigt og i sit eget tempo. Mit barn kan til tider stejle lidt, når det føler, at det skal følge for mange ordrer eller føler sig for kontrolleret eller begrænset.
Her kan du med fordel opmuntre dit barn til at sætte ord på, hvad det gerne vil lave i stedet for og hvorfor de gerne vil det. Ofte vil det faktisk føre til en win-win situation for alle.
Mit barn er generator:
Mit barn kan have svært ved at beslutte sig, fordi det er meget optaget af, hvad andre forventer af det og har brug for. Det trives ikke ret godt med store åbne spørgsmål, der starter med “hvad, hvem, hvordan, sov”, men fungerer rigtig godt, når det kan få lov til at vælge mellem få og konkrete muligheder. “Vil du helst det her eller det her”.
Mit barn trives bedst med at gøre en ting ad gangen, og kan blive ret frustreret, når det ikke får lov til at færdiggøre sine opgaver inden det rykker videre til de næste. Det kan være en god ting at være opmærksom på at forsøge at give barnet en følelse af, at nu er det okay at bevæge sig videre.
Mit barn er projector:
Mit barn tager rigtig meget sine omgivelser ind. Det vil derfor være godt, hvis det kan få mulighed for at få små pauser i et rum, der er meget stille, og hvor energien ikke er for høj.
Mit barn har stor brug for opmuntring og anerkendelse i løbet af en dag. På den måde finde det virkelig motivationen til at lære og til at bidrage i klassen. Det kan desuden have brug for at få 1:1 opmærksomhed, når noget er svært. Derfor vil det være godt, hvis du som lærer har mulighed for at hive mit barn til side, hvis det har brug for hjælp eller guidance til noget.
Mit barn er manifesting generator:
Mit barn har brug for variation og kan komme til at kede sig, hvis det skal lave den samme opgave igen og igen over længere tid. Ofte også længe før de andre børn begynder at kede sig over den samme aktivitet. Det kan hjælpe at lade barnet bevæge sig over til en anden aktivitet for en stund. Alt imens venter barnet på, at de andre børn og er klar til at bevæge sig videre. På den måde skabes der ro.
Du kan også være opmærksom på, at min barn lærer helt utrolig hurtigt. Men kan også i farten godt komme til at overse eller glippe nogle elementer. Derfor kan det være godt for mit barn at vende tilbage til de samme ting igen. Måske på et senere tidspunkt, da der helt sikkert vil være noget nyt at lære, som barnet ikke fik med i første omgang.
Mit barn er reflector:
Mit barn mærker sine omgivelser rigtig meget og vil derfor naturligt søge mod bestemte mennesker eller områder. Det er ikke nødvendigt at forsøge at få det til at sprede sig mere ud eller opsøge andre. Stol gerne på, at barnet selv kan mærke, hvem og hvad de trives bedst med at omgås.
Det kan virke som om mit barn er længe om rigtigt at forstå det, som det lærer. Stol på, at det nok skal lande, og når det lander – så lander det solidt og dybt.
Human design i SOS forløbet
Anden gang i SOS forløbet får I en lettere beskrivelse af jeres barns type, autoritet og strategi. Uanset om det er førskole og skolestart tid med en ny klasselærer, eller senere i skolelivet, vil I altid kunne have stor glæde af denne viden.
Ved vores fødsel bliver vi alle født ind i en bestemt type. Denne type følger os hele livet, og ærer vi den, vil vi kunne leve et fuldent og lykkeligt liv med klart færre bump på vejen.
Brug denne viden til at støtte jeres barn på vejen. Jeg ville selv ønske jeg havde haft kendskab til Human Design, da mine egne børn var små. For der har vel nok været bump på vejen, og jeg er overbevist om, at vi kunne hà undgået en del af dem. Nu bruger jeg det heldigvis til mine børnebørn i deres opvækst.
Læs mere om SOS forløbet her med Human Design
